Undersökningar för att öka kundnöjdheten och stärka er konkurrenskraft
Inköpschefer och beslutsfattare efterfrågar proaktiva och framtidsorienterade leverantörer. Improver är ett standardiserat och effektivt kundundersökningskoncept med syfte att öka kundfokus i organisationen och att stärka konkurrenskraften och lönsamheten.
Vi har med hjälp av inköpschefer tagit fram ett koncept som ska öka leverantörernas attraktivitet och konkurrenskraft. Med Improver hjälper vi er att mäta era kunders nöjdhet på avgörande faktorer. Ni får värdefull information om styrkor och förbättringsområden. Ni får information om vilka faktorer ni ska satsa på för att öka kundnöjdheten. Improver har en tydlig branschförankring och tar upp avgörande faktorer för konkurrenskraften.
Improver ger dig en tydlig rapport med möjlighet till jämförelse och underlag för rätt prioriteringar och affärsutveckling.
Så får ni nytta av Improver
Improver ger en tydlig bild över era kunders nöjdhet och uppfattning om er som leverantör. Resultatet hjälper er att identifiera förbättringsområden och prioritera rätt åtgärder. Genom att upprepa mätningarna över tid får ni dessutom feedback på om de åtgärder ni vidtar är effektiva eller inte. Det finns även möjlighet till jämförelse med andra leverantörer.
Improver ger er information om hur ni kan behålla och utveckla befintliga kundrelationer. Underlaget ger även information som kan användas i marknadsföringen och i arbetet för att attrahera nya kunder.
Med Improver får ni ett färdigt paket med viktiga faktorer för kundnöjdheten, samt information om hur viktiga faktorerna är för kunden. Ni får information om vad ni ska prioritera för att öka kundnyttan.
Improver är utformat så att ni får kommunicerbara mål att arbeta med internt. Detta ger bättre förutsättningar för målinriktat och kundorienterat arbete och inte minst nöjdare medarbetare. Improver tar kunden in i din organisation och ger begreppet kundfokus en ny dimension.
Improver är enkelt för er
Ni levererar logotyp och kundregister till oss – och vi sköter resten. Vi sköter enkätutformning, inbjudan, utskick, hanterar påminnelser, svarsinsamling, gör analysen och rapporten och levererar resultatet till er i en tydlig PDF-presentation.
Fördelar med Improver
Standardinnehåll i Improver
Standardinnehållet över vad som mäts är framtaget tillsammans med kunder och uppdragsgivare. Genom omvärldsbevakning och en nära dialog med våra uppdragsgivare hålls innehållet aktuellt och framtidsorienterat, och innehållet kan alltid anpassas och kompletteras efter just era specifika behov.
Varumärke
Associationer och upplevelse av varumärket.
Kundnöjdhet med produkter och tjänster
Upplevd leveranssäkerhet, produktkvalitet, support, lyhördhet, prisvärde, innovationsförmåga med mera.
Kundlojalitet
Nöjdhet med val av leverantör och sannolikhet att kunden stannar kvar.
Förväntningar och jämförelse med en ideal leverantör
Hur väl uppfylls förväntningarna?
Övergripande nöjdhet
Sammanvägt värde för alla kundnöjdhetsdrivande faktorer.
Performance Index
Hur väl presterar organisationen på kundnöjdhetsdrivande faktorer.
Importance Index
Hur viktiga är faktorerna för kunderna.
Fördjupad analys: Gapanalys
Prioriteringsanalys som tydligt visar vad som behöver förbättras.